Konsulttjänster för detaljhandeln

Digitalisering, beacons, internet-of-things, click & collect, omnichannel, smart data, gamification, 360° customer view. Det är bara ett axplock av de oändligt många begrepp, koncept och nya tekniker som omger detaljhandeln idag och det är inte alltid lätt att staka ut vilken väg ett företag ska gå. Tieto har kapaciteten och kunnandet att vara en helhetsleverantör hela vägen från verksamhetsstrategier till IT och våra affärskonsulter hjälper dig att hitta optimala lösningar för just ditt företag.

Vi är konsulter med mångårig erfarenhet från såväl konsultföretag som linjebefattningar i detaljhandeln . Vi förstår konsultbranschen, vi kan detaljhandel och vi kan IT. Med den bakgrunden har vi möjlighet att erbjuda ett brett utbud av tjänster och stöd hela vägen från analys och strategiutformning till implementering.

Vi tror att trenderna i detaljhandeln styrs av förändrade kundbeteenden, -behov och –förväntningar och företag måste förstå de här förändringarna tidigt. Analys blir därmed centralt hos alla företag i branschen, men samtidigt mer komplext. Antalet datakällor har växt exponentiellt och det uppskattas att vi bara behöver 14 månader för att dubbla all data som har samlats in fram till idag. Hur hanterar man det? Förändringarna i branschen ställer samtidigt inte bara nya krav på analyskapacitet. Trender som omnikanallösningar och personalisering skapar en helt ny komplexitet genom försörjningskedjan med nya logistiska utmaningar.

Vi har spetskompetens inom Kundupplevelse, Supply Chain Management och Category Management. Vi har det för att det är vad branschen behöver och vi delar gärna med oss av vår kunskap och hjälper och stöttar dig när du bygger för framtiden.

Läs mer om respektive erbjudande i menyn till vänster eller kontakta oss så berättar vi mer!

Share