Kunderna vill ha det bästa av två världar

Detaljhandeln utvecklas snabbt. Ny teknik har förändrat kundernas beteende i grunden. Från att ha handlat i gallerior och butiker väljer många nu istället bekvämligheten av att kunna shoppa hemifrån med hjälp av datorn, mobilen, eller surfplattan.

Tieto retail experience 

Dagens konsumenter är också mer medvetna än förut. De vet vad de vill ha och var på Internet de kan hitta information, recensioner och prisjämförelser av produkter och tjänster innan de fattar ett köpbeslut.

Samtidigt pekar flera studier på att den fysiska butiken även fortsättningsvis har en viktig funktion även om några förmodligen inte kommer klara av konkurrensen från nätbutikerna. De flesta konsumenterna vill fortfarande ha kvar den fysiska upplevelsen av att röra, prova och jämföra produkter i butik. Ibland föredrar de till och med att besöka en riktig butik.

Allt tyder på att den moderna konsumenten vill ha det bästa av båda världar.

På Tieto har vi hittat en lösning. Vi är övertygade om att Tieto Retail Experience, ett nytt koncept där onlineaktiviteter förstärker upplevelsen av ett fysiskt butiksbesök, är nyckeln till att skapa varaktiga och lojala kundrelationer.

Tieto Retail Experience bygger på omni-channel-teknologi och är skapat för detaljhandeln. Konceptet erbjuder dina kunder en integrerad upplevelse med en lösning som för samman innehållshantering, marknadsföringsautomatisering, digital försäljning, kundanalys och digitala butikslösningar. I kombination med shoppingtrender baseras lösningen på kunskap och erfarenheter av såväl internationella återförsäljare som nordiska detaljhandelsföretag.

Tieto Retail Experience är uppdelat i fyra områden: Adaptive Store, Sell’n’Deliver Anywhere, Savvy Retailer och Me-Tailing. 

Vi tror på att skapa en mer kundorienterad värld med sömlöst integrerade kanaler där kundernas upplevelser och behov står i centrum. Läs mer om Customer Experience Management här.

Share