Enkel IT för slutanvändare

Användare har tillgång till moderna verktyg och samarbetsfunktioner på sina enheter, med en servicedesk med flera olika leverantörer med olika kontaktkanaler och självhjälpsalternativ, plus flexibel support på plats som är tillgänglig dygnet runt. Produktivitetstjänster från molnet möjliggör enhetliga verksamhetsmodeller och arbetsmiljöer för slutanvändare.
tieto-ms-img-end_user_services_548.jpg

 

Användare har olika behov och krav. Oavsett måste du förbättra den övergripande slutanvändarproduktiviteten och samarbetet samtidigt som du hanterar enhetskomplexitet. Dessutom måste du, om du vill försäkra dig om affärskontinuitet och säkerhet, förbättra din supportmodell som kan vara fragmenterad och agera reaktivt. Slutligen borde du fråga dig själv om din nuvarande lösning bidrar till att förbättra kostnadseffektiviteten.

Du kan hjälpa dina slutanvändare genom att tillhandahålla produktivitetsverktyg som alltid är tillgängliga, enkla att använda och går att använda mobilt. Rollbaserade tjänster säkerställer att alla har rätt verktyg för uppgiften samtidigt som man undviker överbelastning av applikationer och förvirring som ett resultat av detta. En proaktiv supportmodell, inklusive en SIAM-kompatibel servicedesk för flera olika leverantörer förebygger störningar och avbrott innan de sker. Du sparar genom konsolidering, automatisering och självhjälpstjänster.

Produktivitetstjänster som alltid är tillgängliga, enkla att använda och går att använda mobilt 

  • Besparingar genom konsolidering, automatisering och självhjälpstjänster

  • Rollbaserade precisionstjänster 

  • Proaktiv och preventiv supportmodell 

  • SIAM-kompatibel servicedesk för flera olika leverantörer

Tjänsteportfölj

Slutanvändartjänster innefattar följande:

Servicedesk med kapacitet för flera olika leverantörer säkerställer att ärenden inte slussas omkring eller, i värsta fall, glöms bort. Leverantörsstyrning och koordinering är viktiga delar I att erbjuda lösningar snabbt och på så sätt behålla och förbättra slutanvändarnöjdhet.

Tjänster på plats kommer i manga olika utföranden och kan skräddarsys för att passa dina exakta behov. Tjänster på plats kan användas traditionellt genom sändning eller genom att ha dedikerad personal på plats. En annan möjlighet är att etablera ett drop in-center på viktiga platser där slutanvändare kan komma in när som helst det passar dem.

Arbetsplatstjänster är en omfattande uppsättning verktyg som förbättrar sättet vi arbetar på.

Kommunikations- och samarbetstjänster ger alla moderna verktyg för att kommunicera, dela och förbättra produktiviteten på arbetet. Gruppwebbplatser möjliggör samarbeten mellan kollegor, partner och kunder. Tjänsterna baseras på publika molnleveranser, eller om affärskraven så kräver, lösningar från Tieto. Detta innebär att de alltid är tillgängliga på vilken enhet som helst.

Microsofts produktivitetstjänster

  • Tieto Productivity Cloud, O365

  • SharePoint gruppwebbplatser

  • E-post och Skype för företag

  • OneDrive för företag

Googles produktivitetstjänster

  • Google-appar för arbetet

  • E-post, Hangout, Sites

  • Google Drive 

Share

Kontakt

Peter Englund
Concept Owner